Forum

بایسکشوال چیست
 
Notifications
Clear all
بایسکشوال چیست
بایسکشوال چیست
Group: Registered
Joined: 2023-01-27
New Member

About Me

نحوه تشخیص افراد دوجنسگرا یا بایسکشوال

 

 

برخی معتقدند که تفاوت های ساختاری و شیمیایی بین مغز دوجنسگرایان و دیگران وجود دارد. از آنجایی که احتمالا عبارت بایسکشوال زمانی شکل گرفته که جنسیت مثل امروز شناخته نشده بود، در اینجا «بای» به معنای آن نیست که تمام افراد بای به این معنی نیست که این افراد تنها با دو جنسیت رابطه برقرار می‌کنند. این افراد در روابط عاطفی و عمیق خود بسیار متعهد هستند حال آن فرد مقابل شان می تواند جنس موافق و یا مخالف باشد. اما در روابط جنسی محدودیتی ندارند و با هر دو جنس زن و مرد ارتباط جنسی برقرار می کنند. پرچم بایسکشوال یک مستطیل است که از سه رنگ صورتی، ارغوانی و آبی تشکیل شده است.

 

 

چنان که رابین اوچ در پاسخ به این سوال که بایوسکشوال چیست می گوید به هر گونه پتانسیل عاطفی یا جنسی به بیش از یک جنس نه لزوما به طور همزمان، نه با یک روش و نه به همان اندازه و درجه، بایسکشوال گفته می شود. به همین جهت تشخیص دوجنس گرایی کار آسانی نیست و تنها با کمک مشاوره جنسی به درستی انجام می شود. افرادی که خود را بایسکشوال می‌دانند، به داشتن رابطه عاطفی و جنسی با هر دو جنس، تمایل دارند. این درحالیست که افراد هم‌جنس‌گرا، هیچ اشتیاقی به جنسیت مخالف نداشته و تنها علاقمند به برقراری رابطه با هم‌جنس خود هستند. شاید به دلیل آگاهی کم و یا بی اطلاعی از گرایششان دچار سردرگمی شده و تصور کنند که دارای مشکل بزرگی بوده و تنها آن ها این تجربه را دارند. جالب است بدانید که نتایج نشان داده، داشتن همسالان و دوستان LGBTQ باعث کاهش عدم احساس رضایت از زندگی می‌شود.

 

 

البته امید است که در آینده‌ای نه تنها دور این تمایلات جنسی هم در دین اسلام و هم چنین ادیان دیگر به خوبی شناخته شوند. اما در حال حاضر این افراد در دین اسلام هیچ گونه جایگاهی ندارند و حتی خیلی از افراد نسبت به این دسته از افراد آگاهی ندارند. یکی دیگر از چالش‌هایی که دو جنس گرایان با آن روبرو می‌شوند، بی اعتمادی جامعه نسبت به آنان است. باور عمومی افراد جامعه این است که دو جنسگرایان بی ثبات بوده و تمایلات جنسی آن‌ها نوعی کژکاری جنسی محسوب می‌شود.

 

 

با آگاهی از گرایش جنسی بایسکشوال می‌توانید این گرایش را در خود تشحیص دهید و با کمک گرفتن از یک فرد متخصص، گرایش خود را مدیریت نمایید. دوجنس گرایی یا بایسکشوال Bisexual ( كه عوام آن را به اشتباه دو جنسیتی مینامند )، زمانی است که فرد هم زن و هم مرد را از نظر جسمی، جنسی یا عاطفی جذاب می یابد. دوجنس گرایی فقط یک اصطلاح کلی است، زیرا تفاوت های زیادی بین افراد وجود دارد. در موارد دیگر، ممکن است یک فرد نسبت به مردان و زنان احساسات جنسی داشته باشد، اما فقط با افرادی از یک جنسیت رابطه جنسی داشته باشد یا به طور کلی از رابطه جنسی خودداری کند. جذابیت همیشه به طور مساوی سنجیده نمی شود، زیرا یک فرد دو جنسگرا ممکن است احساسات قوی تری نسبت به یک جنسیت نسبت به جنس دیگر داشته باشد. این می تواند بسته به افرادی که ملاقات می کنند متفاوت باشد، زیرا شیمی جنسی بین افراد پیچیده و غیرقابل پیش بینی است.

 

 

افراد پیرامون ما به سه دسته همجنسگرا، دگر جنسگرا و دوجنسگرا تقسیم بندی می شوند. بدون شک این موضوع را نمی دانید که چیزی نزدیک به a hundred درصد افراد پیرامون شما همجنسگرا یا لیزبین هستند. این افراد از نظر جنسی و عاطفی تنها به افراد هم جنس خود جذب می شوند و دسته دیگر افرادی هستند که به آن ها دگر جنسگرا گفته میشود که آن ها به افراد جنس مخالف خود تمایل دارند. شاید به همین دلیل، از نظر روانشناسی نیز تا مدت‌ها وجود چنین اختلالی پذیرفته نبود و برخی نیز تصور می‌کردند بایسکشوال بودن حالتی گذراست و فرد با گذشت زمان به یک ثبات خواهد رسید.

 

 

اگر بارها در گوکل درباره علائم بایسکشوال جستجو کرده‌اید، ممکن است یک Bisexual باشید. اگر در چند سال و یا حتی چند ماه گذشته، عباراتی مانند " آیا من بایسکشوال هستم" و یا "علائم افراد بایسکشوال" را در گوگل جستجو کرده‌اید، ممکن است نشانه‌های Bisexual بودن را در خود داشته باشید. البته این جستجوها ممکن است فقط یک کنجکاوی ساده باشد؛ اما اگر به طور مداوم به افراد دوجنس‌گرا فکر می‌کنید و یا به دنبال یافتن نشانه‌های آن‌ها هستید، وقت آن است که کمی بیشتر در مورد تمایلات جنسی خود فکر کنید. باید توجه داشت که ممکن است میزان کشش فرد دوجنسگرا به هر دو جنسیت در همه زمان‌ها مساوی نباشد؛ مثلا در یک دوره از زندگی به برقراری روابط عاطفی با مردان علاقه داشته و در دوره‌ای دیگر به زنان متمایل شود. هرچند هنوز دلایل قطعی و اصلی این مسئله مشخص نشده، اما برخی تحقیقات علمی نشان‌دهنده دخالت عوامل ژنتیکی در این امر است. همانطور که می‌دانید عوامل ژنتیکی به وراثت برمی‌گردند و قبل از تولد در فرد شکل می‌گیرند.

Occupation

بایوسکشوال چیست
Social Networks
Member Activity
0
Forum Posts
0
Topics
0
Questions
0
Answers
0
Question Comments
0
Liked
0
Received Likes
0/10
Rating
0
Blog Posts
0
Blog Comments
Share: